torsdag 12. november 2009

Julehjerter



Disse koselige julestoffene fant jeg på Åhlens. Hadde tenkt å bruke det til julekjole til veslesnuppa, siden pappa skuret i stykker kjolen fra i fjor med Jif og skrubb! ( Han skulle prøve å få vekk noen flekker... Etter flere vaskeulykker, har far nå fått vaskeforbud når det gjelder klær..)

Men aller først måtte jeg sy noen skikkelig julete julehjerter.


Denne søte, lille heklebrikken kjøpte jeg på en bruktbutikk for et par år siden. Synes den er så delikat og nydelig at jeg ikke har fått meg til å bruke den før nå. Den er et utsøkt lite stykke håndarbeid, heklet i tynt, tynt garn og virkelig forseggjort med bittesmå hekleblomster.


Nå har jeg altså "ofret" den som dekor på et julehjerte. Hjertet skal jeg ha selv, så hvis jeg angrer, så kan jeg alltids sprette den av igjen:-)


Merker at det begynner å krible etter å pynte til jul, men får vel prøve å vente til advent, hvis jeg klarer da...

Ønsker dere alle sammen en riktig god og avslappende helg!!


6 kommentarer:

  1. He he,skjønner at far i huset bør holde seg unna klærne,ja...
    Nydelige julehjerter du har sydd!
    Og tusen, tusen takk for varmende ord i bloggen min!

    SvarSlett
  2. Så koselige hjerter, helt i min smak!

    God helg! Klem Tino :)

    SvarSlett
  3. Så kjempefine hjerter! Ruter og raudt høyrer jula til for min del,så dette var heilt slik som eg likar det...
    Riktig god helg til deg :0) Her snør det store kvite filler i kveld så gjett om eg kom i julestemning til helga!

    SvarSlett
  4. Å, så skjønne hjerter, i helt nydelig stoff, og med praktfull pynt.

    SvarSlett
  5. Lur han mannen din...:-)
    helt herlige hjerter!! Sliet selv om dagen,klør etter å pynte bare lit...
    klem og god helg

    SvarSlett
  6. Så fine hjerter! Skulle ønske jeg bare kunne sette meg ned når jeg ville og tråkke på pedalen, men symaskinen står godt inni skapet og vil nok stå der til vi får litt bedre plass, slik at jeg slipper å dra alt frem og sette tilbake etterpå. Ønsker meg hobbyrom, slik at symaskin, staffeli og alt bare kan stå fremme hele tiden. Kjøpte meg hjerter på Europris i stedet, jeg! Ganske fine de også.

    Ha en fin helg!!

    SvarSlett