tirsdag 19. oktober 2010

Koselige, små prikkehjerter


Jeg liker godt å lage hjerter. Helst sånne med sømmen utenpå - så slipper man å vrenge og sy igjen for hånd. Jeg bruker heller litt tid på å dekorere de. Fugler blir fin dekor på hjerter.


Disse to hjertene har funnet veien inn i bloggbutikken, sammen med litt annet småtteri, som egner seg godt som julegaver:-) Trykk her for å komme til butikken.




Siden det var en og annen som fikk med seg at det lå et nysydd lappeteppe oppi kassen i går, så kommer det bilde av nesten hele lappeteppe i dag.




Et lite barneteppe, som skal gis vekk i gave:-) Elefantene som jeg klippet ut i stoff for et par dager siden ble brukt som dekor på et par av lappene. Det er nok fare for at det kommer flere elefanter framover, men ugler skal dere ihvertfall slippe å se - ihvertfall på en stund:-)

Et litt kort innlegg herfra i dag, men eg har det GRÅDIG travelt altså. Det nærmer seg jo tross alt JUL...

17 kommentarer:

  1. Du er flink! En ting er hjertene, men de fuglene du pusler med, er jo skikkelige kunstverk!
    Mitt frekke innlegg får en fin avslutning i morra, og det er jeg som får meg en midt på pedalen;)

    SvarSlett
  2. Søte hjerter. Når du dekorerer så kunstnerisk så kan du "komme unna" med sømmene utenpå...☺ Takk, forresten, for koselig oppmuntrende sykommentar hos meg.

    SvarSlett
  3. Herlige hjerter :-) Og med sømmen utenpå, blir de jo litt annerledes også :-D Er det ditt tredje lappeteppe eller?

    Ha en fin dag og klem fra Siv

    SvarSlett
  4. Du har nåken meter av det lilla, prikkete stoffet forstår eg ;o)
    Fint blir det med den pyntinga di ja, og det alppeteppet var jo barra *smelt*

    Ska sei det gjorde seg med dei elefentane på, så ja te mærr elefanter! Fine va trekassen du fant :o)

    Og GLEDE meg te Bergensbesøk!
    Ska bli kjekt å treffes :o)

    SvarSlett
  5. Liker så godt applikasjonene dine! De er så spesielle og levende. :)
    Teppet ble tøft! Fine farger som harmonerer godt, og herlige mønster. Dyktige du med hard pedalføring. :)

    SvarSlett
  6. Så fine hjerter,
    og teppe! (likte elefanten :O)

    Klem :O)

    SvarSlett
  7. Her er dama med styring på pedalen;-D
    Nydelige hjerter og enda finere fugler!
    (Må bare si at du er flink å kombinere stoff slik at lappeteppene blir utrolig fine:-))
    - og ingen ugler?,hmm det er jo dem jeg liker så godt!
    Ha en fin (stressfri)kveld,
    klem Hege.

    SvarSlett
  8. Hjertene dine like fine som de alltid pleier å være og teppet er kjempeflott. Men er det mulig å få se baksiden også? Er det foret? Er flere lag? Fortell!! Husk at det finnes noen amatører her i blogglandia!

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  9. jeg sier bare : FLOTT FLOTT FLOTT!!!!

    er ikke mer å si enn det :o))

    mia

    SvarSlett
  10. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  11. Tusen takk for den fine kommentaren du skrev til meg i dag ;-)
    Synes hjertene dine er flotte og applikasjonene er helt utrolige, ville ikke ha prøvd meg på de en gang!
    Og jeg har sydd nesten like lenge som du har levd, det begynte penaler med glidelås, på en gammel Singer med gulldekor til og med :-)
    Bedre med et kort innlegg enn ingen i det hele tatt;-D

    Klem fra Grete

    PS: noe av teksten falt ut;)

    SvarSlett
  12. Krativ er du min venn ...skulle ønske jeg hadde tiden til dette.Nydelige ting du har lagd
    likte godt fargene i appeteppet ditt.
    Ønsker deg en fin kveld
    Klem til deg

    SvarSlett
  13. Melkekartongstoffet! Kjempefint er det, og teppet også. Søm utenpå hjertene er fint, synes jeg, og jeg har da vitterlig sett slike flere steder? Akk ja. Her herjer jet-lag'en med hard hånd, og det er jo litt gøy å skryte-si, men gudbedre, denne dagen må ta slutt snart!! Eg må sove!!!

    Så gøy at du vil treffe meg og Namaste, gleder meg til kafebloggetreff. Då snakkes vi!

    SvarSlett
  14. Hjertene dine er søte :) Lappeteppet ble også flott!

    Klem

    SvarSlett
  15. :) Var innom og skulle kommentere lappeteppet i går. Og jommen kom den ordentlig fram i dag. Så fint, det ble skikkelig fint med det blå melkekartong mønsteret. Og hjerter ♥ er alltid søte ;) Ha en kreativ onsdag, klem

    SvarSlett
  16. Que lindos...amei as cores!!
    Estas estampas são maravilhosas!!
    Parabéns!!
    Beijos,
    Mery

    SvarSlett