søndag 1. mai 2011

Naturfotograf i arbeid



Jeg har følt meg som rene skjære naturfotografen den siste uken der jeg har sittet standby på terrassen for å kunne dokumentere neste knopp som springer ut i blomst på plommetreet. Ettersom plommetreet er over åtte meter høyt og har sånn ca. 1 million blomster, så skjønner vel alle at det har vært en meget travel uke for en hjemmeværende husmor.


Så lenge plommetreet blomstrer, innbiller jeg meg at jeg, nesten iallefall, har en prydhage. Siden treet er så stort og iøyenfallende, så overskygger det fullstendig det faktum at plenen fremdeles er noe skakkjørt, og manglende blomstring ellers. Derfor er det bare å nyte blomstringen så lenge den varer - både utendørs og innendørs.
Bare synd at frukttreblomstringsperioden er så altfor kort... Den er jo knapt begynt før den er over. Derfor bringes deler av plommetreet inn i hus også. Små plommetregreiner pynter opp inne i små flasker fra House Doctor, som også egner seg ypperlig som vaser for små markblomstbuketter fra husets yngste.


Det meste blir egentlig pyntet med plommetregreiner for tiden, og små kvister fra plommetreet ligger og slenger pynter opp overalt nesten...


Her er plommetreet nesten i full blomst. Dessverre yter ikke bildet (evt.naturfotografen) det full rettferdighet, for det er myyye finere i virkeligheten. 

Og nå er det et helt år til neste gang det blomstrer igjen... Men imellomtiden blir det plommer. Sånn ca en million.

Ha en strålende 1. mai!


21 kommentarer:

  1. wow!! Det må jeg si - nydelig tre - bare synd det blomstrer alt for kort tid ja...

    SvarSlett
  2. Fantastisk tre! Det må være moro å ha et slikt i hagen, så er det, som du sier, bare å nyte det mens det er i blomstring. Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  3. Fantastisk! Er ikke noe vakrere enn frukttrær i blomst... Synes du er en flink naturfotograf jeg:)
    Fin søndag til deg!
    Klem Gitte

    SvarSlett
  4. Det er flott når frukttrærne blomstrer om våren. Her begynner morelltreet å blomstre. Plommetreet mitt har ikke kommet så langt ennå!

    Ha en fin søndag :)

    SvarSlett
  5. Det er jo et helt fantastisk tre:)) Og en milion plommer er det jo ikke å forakte, selg de for 1 kr stykke:)) hi hi

    JA det hadde vært veldig kjekt med en hobby/ kreativ aften til uken!! Hva, hvor, hvem???

    Vimpel rekken er i boks og jeg fant din "gjør det selv" manual på bloggen din, forstørret bare malen på vimpel en del:) Ble fornøyd, men det tok jo VELDIG lang tid da:))

    Nyt dagen søta:))

    SvarSlett
  6. for et fantastisk flott tre! helt utrolig at alt det der, kan komme ut av noen tørre grå greier..

    SvarSlett
  7. Så flotte bilder du har tatt av nydelig blomstring!! Må visst begynne å sette meg inn i fotokameraet mitt jeg også:O)
    Nyt dagen, klem fra meg;)

    SvarSlett
  8. Jøsses, så flott!
    En nordlending uten sånne vekster lar seg storligen imponere av slike bilder - det eneste som blomstrer her, er rogn og hegg. Men de er jo også fine, da..
    Ha en super søndag :)

    SvarSlett
  9. Nydelege bilete av plommetreet ditt.
    Ein million plommer er litt meir enn det eg hadde klart å gjort noko med ja. :)
    Har tre plommetrær, men dei er litt mindre enn ditt tre ja.

    Ønskjer deg ein superfin søndag. :)

    SvarSlett
  10. Flotte bilder! Har fatt lest meg opp hos deg og du har som vanlig vaert innmari produktiv! Skjonn prinsessekjole, altsa!

    1 mill plommer... hmmm. Du har litt tid a tenke pa hva du skal gjore med dem alle... ;-)

    ha en fin fin sondag!
    klem Mette

    SvarSlett
  11. Åååå for et vakkert tre og nydelige blomster.Kan tenke meg det er flott i virkeligheten også.
    Ha hatt en deilig båthelg.....
    Ha en fin ettermiddag og kveld
    Klem

    SvarSlett
  12. No har eg vore og sniktitta (med dårleg samvit) i lengre tid, det er på tide å ta seg tid til å skrive ein kommentar:)
    Denne bloggen har eg digga sidan første innlegg og eg må berre sei det, den blir berre BETRE og BETRE! Du skriv fantastisk artig og eg storkosar meg her inne!
    Takk, snuppa:)

    SvarSlett
  13. Det er bare heeelt fantastisk fint dette treet deres. Jeg synes godt du kan kalle hagen din en prydhage med et slikt tre :D helt vanvittig stort i mine øyne :)

    SvarSlett
  14. Virkelig flotte bilder!

    SvarSlett
  15. Vakkert, vakkert, vakkert!!

    Er sååå misunnelig på det treet ditt!!!

    Ha en finfin uke!

    Klem

    PS! Sykler sikkert forbi huset ditt på tirsdag, skal se om jeg klarer å svinge innom med muggen..Begynner å bli flaut nå..

    SvarSlett
  16. Vakkert...Selv har jeg tenkt å henge mye rundt Lille Lungegårdsvannet fremover og få med med når kirsebærtrærne er på sitt aller vakreste.

    SvarSlett
  17. Nydelige bilder. Drømmer meg helt bort jeg.. :-)
    Ønsker deg en flott kommende uke! Klem :-)

    SvarSlett
  18. Det er virkelig et fantastisk flott tre, og jeg hadde nok brukt mye tid på å kikke på det selv, dersom noe slikt hadde prydet naturen utenfor hos oss.

    Jeg skjønner så inderlig godt at kvister og blomster spres innendørs, for det er jo kjempelekkert i all sin enkelhet.

    Ha ei flott uke!

    SvarSlett
  19. Ingenting slår Sånne frukttrær i blomstring!!!! Og for et tre du har der. fantasticoooooo!

    SvarSlett
  20. Å så fantastisk flott!!!
    Ingen ting som er finere
    enn når det står i blomst
    Ha en fortsatt fin kveld
    Klem fra Mette

    SvarSlett
  21. Utrolig vakkert. Moro å lese innlegget ditt. Jeg levde meg godt inne i en "naturfotografs" hverdag;)

    SvarSlett