lørdag 10. september 2011

Bål av gamle glør

Alle vet jo at det å drive opprydning på barnerom, det er som å drive med litt lett brannslukning. Og det blir fort bål av gamle glør for å si det sånn. Likevel så må det gjøres innimellom. 


Jeg har hentet inn den hvite kassehyllen, som i sommer har gjort sin misjon som blomsterhylle, for å få enda litt mer hylleplass på barnerommet.


For plutselig hadde lekene vokst ut av de hyllene som nordlendingen snekret tidligere i år (beklager gammelt og dårlig bilde...). Jeg skjønner det bare ikke - formerer de seg eller??



Kassehyllen kommer egentlig fra en venninne av meg, og kassene er bare stablet oppå hverandre - de står støtt likevel. Enkel å demontere med andre ord, så derfor har jeg rappet en av kassene til garnkasse.


Så nå har det blitt en toetasjes hylle til oppbevaring av tegnesaker og diverse hobbyting. Greit med hjul på hyllen, siden det hender vi støvsuger og vasker her og. Ikke så altfor ofte. Det er viktig at ungene blir eksponert for litt støv og skitt, sånn at de blir herdet...


Fargeblyantene oppbevares forresten i en bøtte med hank, sånn at ungene enkelt kan dra de med seg rundt i hele huset, og gjerne tegne litt på de hvitmalte dørene. Utrolig praktisk.


Ja, nå har vi fått skikk på tegnesakene - så da er det bare resten igjen.
Bare litt småplukk....

Ha en fin lørdag!


14 kommentarer:

  1. Ja er det ikke praktisk at de kan ta med seg tusjene litt rundt i huset..? Det blir kunstverk av sånt ;-)

    SvarSlett
  2. Ååå, elsker det siste bildet! Sånt blir jeg varm i hjertet av. Likte ikke så godt de bildene av ryddige hyller, når sant skal sies... ;) Bål av gamle glør er dessverre et kjent fenomen innen barneromsrydding. "Å mamma, den har eg ikkje sett på kjempelenge, den eeelskar eg! Det e faktisk yndlingsdukken/leken/dingsen/rælet/søppelet mitt!" (Ok, de to siste er ført på av meg, men representerer dessverre virkeligheten ganske godt) Mucho cred til deg altså, som tar tak i elendigheten. Jeg har nesten gitt opp å lære Belkinien å rydde, og senket ambisjonene til å lære henne å lukke døren til rommet sitt.

    Nokke helt annet; jeg lurte på å invitere deg og Eple på en liten lunsjings en dag, og selvsagt også Giraffmamma, selv om hun har flyttet På Landet. Ambisjonen er før jul, og det skal jeg nok klare! Kommer tilbake til saken. Ha en strålende helg!

    SvarSlett
  3. Hihi! Må le, du skriver så bra:)
    Hylla er jo bare helt superfin.
    Ha en deilig helg!
    Klem Gitte

    SvarSlett
  4. He he, sånt bare litt småplukk drar jeg kjensel på. Super kassehylle og den egensnekra under skråtaket er bare utrolig velgjort. :-)

    SvarSlett
  5. Kjekk kassehylle med mye plass. Kjenner vel mest igjen det nederste bildet fra mine var små ;)
    Klem T

    SvarSlett
  6. Greit å ha mange hyllemuligheter på barnerommet, det trenger man alltid,får liksom aldri nok. Kassehyllen fra verandaen er grei å ta inn også for å gjøre tjeneste på barnerommet. a en flott lørdag

    SvarSlett
  7. Du skriver så herlig humoristisk:-) Slike oppryddinger er nødvendige i blant, ja...

    SvarSlett
  8. Så herlig og endelig få se et ekte bilde på en blogg! Mye bedre enn alle disse strigla og styla bildene :)

    SvarSlett
  9. Fantastisk for husmor-selvfølelsen min å se bilder som det siste i innlegget ditt! Herlig å vite at det ikke bare er hos oss ;-)
    Den selvsnekra hylla under skråtaket var genial, må vise bildet til mannen i huset så skal vi se om vi ikke rett og slett må kopiere ideen!
    Og husk - vakre blyant-/tusjstreker på hvitmalte dører blir til vakre minner en dag! ;-)

    Ha en fin lørdagskveld!

    SvarSlett
  10. Jeg synes vi har rydda mye. Og kasta mye. Men det flommer fortsatt over. Huff og huff.

    SvarSlett
  11. Kjent problemstilling dette her :)
    Har hatt samme runde i sommer på begge jenterommene. Fungerer fortsatt bra etter opprydding :)

    Ha en super helg!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  12. ...hi hi, "livsfarlig" å sette igang med rydding på barnerommene...
    Klem♥

    SvarSlett
  13. Hei.
    Flott med de kassene oppå hverandre
    og så lurt med jul på. :)) Kjempefint
    rom.
    Klem og god Søndag.

    SvarSlett