fredag 23. september 2011

Ferdig

Så var jeg endelig i mål med strikkejakken som egentlig skulle vært ferdig til skolestart. Jeg er ikke så veldig glad i å lage ting som er like, så når jeg må strikke to like ermer, ja, da butter det litt i mot, og det skrider langsomt framover. Det er derfor jeg helst unngår å strikke sokker og votter og. Vest derimot er nok mer et passende strikkeprosjekt for meg, så jeg tenkte å hive meg i gang med en vest til minstemann nå når jeg fremdeles er i strikkemodus.
Selvfølgelig kommer det et aldri så lite bilderas av den ferdige strikkejakken, umåtelig stolt over at jeg omsider klarte å fullføre.
Jakken er strikket i Sandnes miniduett, som er en blanding av merinoull og bomull og veldig behagelig å strikke med. Oppskriften er fra Sisu barn (Sandnes garn). 

Det mangler imidlertid fremdeles knapper i jakken, men ettersom det er lenge siden jeg har fullført et såpass stort strikkeprosjekt, så tenkte jeg at jeg skulle spandere på den noen riktige fine knapper. Jeg må bare finne de perfekte knappene først (ergo kan jakken bli knappeløs en god stund til...)

Ha en riktig god helg!

10 kommentarer:

  1. Jakken ble kjempefin, du har vært utrulig flink, ha en flott helg, hilsen Lisbeth ;O)

    SvarSlett
  2. Så fin jakke du har strikket!

    (og veldig fin pose på det ene bilde :O)

    God helg,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  3. Kjempefin, og nydelig farge. Gratulerer med nesten komplett prosjekt, få på noen lekre knapper så er du heeeelt ferdig. Tipper vi får se det ferdige resultatet om en to-tre innlegg, jeg. ☺

    SvarSlett
  4. Det var en skikkelig lekker jakke! All ære til deg som klarte å ta deg i nakken og gjøre den ferdig! Ligger noen ufo-er her og som krever litt innsatsvilje..

    SvarSlett
  5. Grattis med ferdig prosjekt!!! Jeg er utrolig flink til å begynne på diverse prosjekter, men så var det å gjøre det ferdig, da........ egner meg nok mer til små og enkle greier:DDDDD Klemz grethe

    SvarSlett
  6. Nydeleg jakke, som nok får knappar i ein fart. Fordi det er så kjekt å verte heilt ferdig....;o)

    Og den nydelege posen!!! Den er berre heilt vedunderleg. Har du laga den sjølv?

    God helg!

    Solklem

    SvarSlett
  7. Fin jakke og veldig kul pose!

    Møter man gjerne på deg på messe i morgen? Jeg har tenkt meg en tur innom, tror jeg.

    SvarSlett
  8. Så fin den ble, du er virkelig flink!
    Og takk for din finfine hilsen, ble glad :)
    God helg!

    SvarSlett
  9. Nydelig jakke, enig med deg,den fortjener noen fine knapper. Likte godt posen du har sydd og:-)
    God helg til deg....

    SvarSlett
  10. Kjempefin jakke,i en nydelig lillafarge. en fortjener absolutt noen flott knapper. Litt av en jobb du har hatt med denne. men den er bare helt skjønn.
    Den posen på bilde passet godt til, og er også veldig fin
    Ha ei fin helg
    KLem Heidi

    SvarSlett