tirsdag 20. september 2011

Litt forsømmelse og glam

Det er nok mye vi har forsømt opp gjennom oppdragelsen, men jeg hadde aldri tenkt på at innføring i kjendiser skulle være en av de. Det var helt til veslesnuppa gledesstrålende kom hjem med en bursdagsinvitasjon til kjendisbursdag, hvor man da altså skulle kle seg ut som en kjendis og få gå på rød løper. Det viste seg at veslesnuppa ikke hadde noen begreper om hva verken kjendis eller rød løper var, uten at det la noen demper på gleden og iveren. Den dalte imidlertid litt da jeg skulle forklare hva en kjendis var, og brukte kongen og Michael Jackson som eksempler på kjendiser - siden de er noen av de få kjendisene veslesnuppa vet hvem er. 

Eg vil no jaffal ikkje være en av de! var konklusjonen...

Så mor måtte inn på nettet og google kjendisdamer, og Britney Spears var - ikke uventet - den som falt mest i smak hos veslesnuppa, selv om jeg tror vi heller går for generell-syngedame-varianten. Jeg tror ikke vesle snuppemor synes det er så nøye hvem hun forestiller, det viktigste her er nok høy glam- og glitterfaktor. Og fotsid kjole. Som selvfølgelig er skreddersydd for anledningen av stoffer som er valgt ut med omhu av mini-Britney.

Og jeg, jeg har store planer om å stille som paparazzi...

7 kommentarer:

  1. Ja ja, da er det nok slutt på den tiden hvor dere slipper å se store plakater og hodegrus beundring av de lettkledde og overfikserte syngedamene som barn gjerne digger uhemmet og ukritisk;-) Jeg ønsker dere lykke til og fred i heimen så lenge dere klarer!(he he)

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  2. hehhe vittig :-) sukk...jeg vil og ha ei jente å sy britney spears kjoler til engang...nei her blir det nok heller supermann og kaptein sabeltann :-P

    SvarSlett
  3. Hun blir nok umåtelig lekker! Min egen snuppe hadde forsøksvis tenkt å gå som Jack Sparrow (aka Johnny Depp) i Pirates of the Caribbean, men nå har hun ombestemt seg og blir litt sånn Dorte Skappel/Marianne Aulie i stedet (men uten å vise stumpen forhåpentligvis) - generell oppstæsjet dame. Litt dårlig med paljetter og glitter hjemme hos oss, men vi har da rød spray til å ha i håret. De får det uansett sikkert kjempegøy. Og du som skal være paparazzi får sende meg relevante bilder etterpå!

    SvarSlett
  4. Din datter er heldig som har en mor med symaskin, og som vet hvordan hun skal bruke den.... og har en masse kreative evner til å få flotte ting ut av det vi andre bare hadde ristet på hodet, og kjøpt et eller annet i leketøysbutikken. Når mine sønner skulle på karnevall i barnehager og SFO, så drog de enten til min mors loft og plukket ut et eller annet crazy klær fra hippi-tiden, eller de iførte seg faderens arbeidstøy, klippet i riktig lengde på ermer og ben. Og med hjelm på hodet. Faderen jobber som lastebilsjåfør i kommunen. Hva slags utdanning mine sønner endte opp med? 1 rørlegger og 2 anleggsarbeidere.......... Klemz grethe

    SvarSlett
  5. Herlig! Gleder meg til å se bildene :)

    SvarSlett
  6. *ler*
    Ville hun ikke være kongen? hihi!
    Herlig!
    Klem Gitte

    SvarSlett
  7. Så hun ville ikke stille som selveste Harald?;) Apropos forsømmelse - jeg har lite tid til bloggbesøk om dagen - tida strekker ikke til...

    SvarSlett