lørdag 17. september 2011

Tilfeldigvis

Livet er fullt av tilfeldigheter. Jeg var tilfeldigvis inne på bloggen til Barn igjen, som tilfeldigvis hadde lagt ut pakker med retrostoffer for salg i nettbutikken, hvor jeg tilfeldigvis klikket meg inn, og tilfeldigvis gikk litt berserk i og bestilte nesten 2 kilo med retrostoffer. Som jeg såvidt rakk å hente før postkontoret stengte i dag. Nordlendingen bare himlet med øynene da han så innholdet, og lurte på om det virkelig var dette jeg hadde stresset sånn med å få hentet. Og det sier han som måtte gå fra jobben en halv time før han skulle i går, for å hente et lite lekehelikopter på posten.
For uinnvidde kan jakten på retrostoffer fortone seg som temmelig absurd, for oss andre er det litt som jakten på den forsvunne diamant. Retrostoffer er som dyrbare skatter. Hvis valget sto mellom en diamant og en pose retrostoffer, så vet jeg hva jeg ville valgt, he, he. 

Tenk bare på alt man kan lage av disse deilige retrostoffene; grytekluter, duker, hjerter, vimpler, puter klær... Jeg kan nesten ikke vente med å komme i gang.
Ungene må nok tidlig til køys i dag - selv om det er lørdag. Drit i kvalitetstid med familien, her skal mor kose seg sammen med retrostoffene sine.
Nordlendingen sender jeg avgårde til en kamerat som aldri legger seg tidlig.

Jeg føler på meg at dette tilfeldigvis kommer til å bli en perfekt lørdagskveld:-)

Ha en fin lørdagskveld du og!

11 kommentarer:

  1. kjempe fine farger! et godt, helt tilfeldig, valg ; )

    SvarSlett
  2. Ojojoj- så masse fint stoff! Likte kjempegodt de vimplene du hadde sydd... Har litt dilla på vimpler for tiden :) Ha en super lørdagskveld med alle stoffene dine, gubben ute av huset og ungene i seng! Høres perfekt ut :D

    SvarSlett
  3. Jeg tror også du får en fin lørdagskveld, men ikke tilfeldigvis. :-)

    SvarSlett
  4. Oh happy day!! :-)
    Jeg fikk 'tilfeldigvis' med meg noen gamle dynetrekk da jeg var heime i Trøndelag ei helg for noen uker siden... ;-)
    Kos deg med skattene dine!

    SvarSlett
  5. Men det der var jo virkelig mange fine stoff. Kos deg!
    Ellen :)

    SvarSlett
  6. Det er direkte lekre farger, så du tryller nok noe flott av disse stoffene. Send nordlendingen på dør og sett igang:O))...og kos dæ!

    SvarSlett
  7. Hei på deg, selvfølgelig kan jeg hekle noen til deg, hvilke farger vil du ha? Klem W

    SvarSlett
  8. Hei hei!!

    Skjønner slike funn er gull!! Når jeg ser dine flotte produkter kommer det virkelig til sin rett!!

    TUSEN TAKK for herlig pakke i posten i dag! Kan tro smilet til minsta og meg ble stort i dag når vi åpnet pakka sammen ;o) Der var det en vimpel, et hjerte og tenk en super pynte sokk. For en flott overraskelse!! I morgen blir det nok et innlegg av all herligheta ;o)

    Tusen takk igjen Barbro!!

    Klem Tine

    SvarSlett
  9. Ha-ha, du sier noe. Jeg er tilfeldigvis gift med som aldri har a) bestilt noe som helst på nettet, b) aldri hentet en eneste pakke på posten, c) aldri fått en pakke i posten og d) aldri vært på posten:DDDDD Men med kjerringa hans er det dog en annen sak:DDDDD Og jeg elsker slike retro-stoffer, men har vært så heldig å finne ut at bondedamene på vevstua, hvor jeg frekventerer, legger fra seg retro-dynetrekk til filleryer. Snart har jeg ikke flere dynetrekk, for jeg bytter dem ut med mine egne, he-he. Men blå , rosa og turkise retro-dynetrekk håper jeg selvfølgelig skal dukke opp etter hvert:DDDDD Klemz Grethe

    SvarSlett
  10. Ser du skal kose deg i kveld ja.
    Mye fint du har fått tak i.
    Har bestilt altformye stoff og garn selv i det siste.
    Venter pakker hver dag nå:)
    Ha en fin og kreativ lørdagskveld!

    SvarSlett
  11. Hehe... pass så ikke symaskinen går varmt ikveld nå ;0)
    Nydelige stoffer var det i allefall.

    Klem Jane.

    SvarSlett