onsdag 1. februar 2012

Gamle broderier

Gamle broderier er noe av det fineste jeg vet.


Noen får være som de er - i hvertfall inntil videre,


mens andre får seg en liten makeover.



En del gamle duker har skjemmende flekker eller hull, og disse egner seg godt til å bli fine, små hjerter. Kjekt å kunne gi duken etter bestemor fornyet liv i stedet for at den ligger urørt nede i en skuff.
Disse broderiene er funnet på Fretex og ligger egentlig og venter på en god ide. Klarer liksom ikke helt å bestemme meg for hva jeg skal bruke de til. Vi får se:-)

Ha en fin dag!

16 kommentarer:

  1. Brodert er jo så fint,masse arbeid som ligge bak sånn flotte ting,du er så flink å lage ting,blir lika imponert kvar gong:)
    Ha ein fin dag!!

    SvarSlett
  2. Disse puten er nydelige! Broderi er veldig fint. Å gjøre det selv krever mye tålmodighet, men supert å kjøpe på loppis;o)

    Veldig mange fine bilder i innleggene nedover...og så masse flott hjemmelagd!

    Ha en fin uke fortsatt!

    Klem Tine

    SvarSlett
  3. Hei pa deg, jeg har ogsa noen gamle broderier liggende som jeg lurer litt pa hva skal bli til. Hjerter er ingen dum ide...!

    SvarSlett
  4. Det var noen nydelige broderier du kom over!
    Jeg kan heller ikke gå forbi dem, så nå har jeg et lite lager.
    Må nok snart gjøre noe med dem!
    Flotte puter og hjerter!

    SvarSlett
  5. Så masse fint du lager, skikkelig kreativ er du!!

    SvarSlett
  6. Det er helt sant. Mye bedre å lage noe fint sånn som du har gjort her. Koselige hjerter :)
    Ha en fin dag
    Klem, Trude :)

    SvarSlett
  7. Nydelig fint, som vanlig! De nederste fretex-broderiene var fantastiske, nå kjenner jeg at det rykker litt i broderinålen her. Men nok utenomsnakk: bloggelunsj! Hva med ons, tors eller fredag neste uke, kordan passar det?

    SvarSlett
  8. So fine ting du har laga av gamle skatta. Gjenbruk på sitt besta :) Kanskje de andre kan bli hjerter og..? Eller små innramma bilete, eller puta..du kjem nok på noko, du som er so flink og kreativ :)

    Klem frå Christine

    SvarSlett
  9. Åh,så mange nydelige broderier!Jeg elsker slike og har laget putetrekk med gamle broderier selv også!

    SvarSlett
  10. Nydelig med broderier, spesielt det hjertet med rosa blomster på. Vakkert! *♥*

    SvarSlett
  11. Du klarer nok å komme på noe;)

    SvarSlett
  12. Gamle broderier er så flotte! Ser for meg at de nederste broderiene kunne vært brukt i en skulderveske - gjerne kombinert med noen fargesterke stoffer. Ha en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  13. Utrolig stilig med gamle broderier. Det har vi også gjort med mammas gamle broderier. Spennende. ;-D

    SvarSlett
  14. Så flotte puter og hjerter. Jeg fikk noen gamle broderier og hekleduker av mamma for en liten stund siden. De møter nok samme skjebne :)

    SvarSlett