torsdag 19. april 2012

En duk kan bli til så mangt


De dukene jeg fant på helgens loppemarked, og som fremdeles hadde flekker etter grundig vask, ble klippet opp og fikk nytt liv som andre nyttige saker.


To små brikker ble sydd sammen til en liten tøypose,


mens den blå og hvite bomullsduken ble til et par kjøkkenhåndklær.


Hjerter er vel kanskje ikke spesielt nyttige saker, men fin pynt er det i hvert fall.


En liten duftepute fylt med lavendel er heller ikke dumt å ha i undertøyskuffen.


Litt go´ lukt i Sloggitrusene skader jo ikke:-)

Ha en fin kveld!


18 kommentarer:

  1. Nydelige ting du har laget av loppis-dukene! Ha en fin kveld du óg! :-)

    SvarSlett
  2. Så mye kreativ gjenbruk! Likte utrolig godt den lille posen du har sydd. Nydelig. :) Veldig inspirerende!

    SvarSlett
  3. Så nydelig! Alltid like inspirerende å besøke bloggen din!

    SvarSlett
  4. Så mye fint du har laget...var også på loppis men fant fint lite
    Fin kreativ kveld til deg

    Klem

    SvarSlett
  5. Så søte poser :) Første gag jeg er inne på bloggen din- har snoket litt rundt, og må si at jeg er veldig imponert over at det fine du lager! Spesielt likte jeg tekstilbildene dine godt :) Kommer innom flere ganger jeg :)
    Mvh Helen

    SvarSlett
  6. Så nydelige saker du fikk ut avloppefunnene :)

    SvarSlett
  7. Sloggitrusene brøyt liksom helheten her...

    SvarSlett
  8. Å guri :)))) Nå lo jeg høyt her jeg sitter :)))
    Ha ha ha... Herlig !!

    Mye fint du har laget da !!

    Klem heidi

    SvarSlett
  9. Ha ha ha - go'lukt i Sloggi'n...herlig :-)) Så flotte ting du har laga, og hjerter har man alltid bruk for <3

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  10. hei!!
    så flotte ting du har sydd!! veldig smart å bruke duker:-))

    klem

    SvarSlett
  11. Nydelige ting alt sammen,den lille tøyposen var helt skjønn:)

    SvarSlett
  12. Du klare å få nåke ut av det mesta du snuppa :o)

    Det siste lappeteppet mitt e nå visst i dine farger ser eg nå :o)

    SvarSlett
  13. Nydelige ting Barbro, likte den lille stoff posen kjempegodt :)

    SvarSlett
  14. Du er dyktig til å forvandle gamle fine tekstiler til nye flotte saker. Det er jo viktig med både det praktiske og det som er vakkert for auge... Kan ein få begge deler er det berre lekkert!;o)

    Ha ein vakker vårdag!

    Solklem

    SvarSlett
  15. Åh, jeg blir så misunnelig på alt det fine du lager! Den tøyposen var jo helt nydelig! Jeg har ikke fått vært på et eneste loppemarked i år, men skal kjøpe med meg noen Sari-stoffer her fra Abu Dhabi, så skal vi se om jeg får litt inspirasjon! Den litt lite selvhøytidelige tonen din (ref Sloggi :)) er det som gjorde at jeg stemte på deg hos Bolig Pluss! Alle de andre har jo sikkert også fine blogger, men det har jo litt med hva og hvordan man skriver også som gjør at man har lyst til å lese, og jeg humrer ofte godt over dine beskrivelser av dagliglivet hos dere :) Fortsett med det!

    Klem!

    SvarSlett
  16. Flott gjenbruk, Barbro!
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  17. Nydelige saker :)
    Hva bruker du som fyll i lappeteppene dine, Barbro? Jeg har kjøpt platevatt(bomullsvatt med bærende fibre) fra stoff&stil, men synes den var veldig tjukk.
    Nydelige sko vesla fant under her.
    Ellen :)

    SvarSlett