torsdag 24. mai 2012

Grønn glede



Jeg elsker å ha massevis av blomster og planter utendørs. Det koster å opparbeide seg en liten oase, og derfor er det greit å spe på med noe som er helt gratis, nemlig bregner. Akkurat nå skyter de i været over alt, så de burde ikke være vanskelige å finne. Bildene er forresten fra i fjor, ettersom jeg ikke har fått somlet meg til å spa opp noen bregner ennå.


Ha de oppi store krukker og hell oppi litt blomsterjord. Jeg synes det blir utrolig kult, og i år håper jeg at jeg får spadd opp en hel haug, sånn at det blir riktig grønt og frodig på terrassen.


Da gjenstår det bare å sjekke at jeg faktisk har krukker nok:-)

11 kommentarer:

  1. ja!!! det er så utrolig koselig!! elsker blomster=) og det er kjempe kjekt nå synes jeg å lese slike innlegg som dette nå=) *hagedilla* hehe Ha en super dag i morra =)=) Klem fra Yvonne.

    SvarSlett
  2. Hærlige sommerbilder. Sukkertøy for øyet :) ønske deg ei fin helg

    SvarSlett
  3. Oi så lurt med de Bregnene, noe jeg jammen meg skal prøve meg på også :)
    Nydelige sommerbilder :)

    Klem fra Camilla

    SvarSlett
  4. Jeg er veldig glad for bregnene som står i et fuktig hjørne av hagen, men jeg har aldri prøvd å grave dem opp! Har de ikke et voldsomt rotsystem, da?
    Flotte er de i krukka di!

    SvarSlett
  5. Det ser ut til å være frodig med deg, ja;) Det var lurt med bregnene! Det kryr jo av slike rundt oss;)

    SvarSlett
  6. Stilig og lekkert!! virkelig lurt :)

    Ha en fin helg -
    Klem jatte :)

    Pssst, gavedryss hos meg nå - bli med da vel!

    SvarSlett
  7. For en god ide med bregner. Kanskje det blir en tur i skogen i dag?

    Vi har et kjempestort SommerBloggLotteri på gang. Kom innom oss og bli med da vel :)

    Ha en solrik og deilig helg.

    SvarSlett
  8. Oi, så smart. Bregner er jo utrolig flotte. Står de lenge i krukkene?
    Ellen :)

    SvarSlett
  9. Hei Barbro!
    Dette var en fin ide, og jeg skal jammen meg gå på jakt etter bregner med spade og bøtte den dag i dag! Eller kanskje vente litt? Polleallergi og hagearbeide er en dårlig kombinasjon. Men det kommer dager etter dette!

    God Pinse til dere!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  10. Det var jo en smart ide. Skjønner det som at de står lenge i krukkene og ikke visner? Ha en kjempeflott helg, er i plantemodus selv, men pengene flyr fort, så gratisideer er bra.
    Ha en kjempeflott pinse :)

    SvarSlett
  11. Prøvde etter tips fra deg i fjor, men det funket ikke så veldig bra. Noen tips til hva jeg gjorde galt?

    SvarSlett