onsdag 9. mai 2012

Litt fornyelse



Jeg har meg en dag i ny og ne hvor jeg går gjennom garderoben, sorterer litt, og fikser på plagg som trenger en oppfriskning.


I skapet mitt fant jeg denne kortermede toppen , som jeg synes er veldig fin, men som har raknet litt øverst ved halsen og dermed ikke vært i bruk på en stund.


Først hadde jeg tenkt å sy et fint bånd rundt halsen. Dessverre begynner boksen med bånd og snorer å bli noe slunken, og jeg fant ingenting som passet. Løsningen ble å sy på noen knapper for å dekke hullene. Fort gjort og ganske dekorativt.


Mens jeg holdt på, kom jeg plutselig over et nydelig sengetøystoff fra 70-tallet, funnet på hytten hos svigermor i nord. Så utrolig mykt og deilig - perfekt til å lage et sommerlig sjal av. 


Som vanlig går jeg for de enkle løsningene, og har bare sikksakket over kantene med en tett sikksakk, sånn at kantene fremdeles er litt rufsete, men ikke rakner.


Det er fremdeles mye igjen av dette fine sengetøystoffet, så hvem vet - kanskje det blir et sommerskjørt i løpet av uken? Så har jeg et komplett antrekk:-)


13 kommentarer:

  1. Utrolig lurt å sette på de knappene der kanten var raknet. Så dekorativt det ble. :) Nydelig stoff du har laget sjal av. Flott med slik gjenbruk.

    SvarSlett
  2. Så fint det ble=) du er oppfinnsom du=). Ha en fin dag! Klem fra Yvonne

    SvarSlett
  3. Så smart og så søtt å pynte opp med knapper der hvor det er litt slitt!! :)
    Nydelig med den elefanten, vasen og blomstene! Du er så flink til å ta bilder!
    Ha en god dag! :)
    Klem Lisa

    SvarSlett
  4. Så lurt å pynte med knapper :) Og sjalet ble jo kjempefint :)

    SvarSlett
  5. Kjempesmart å pynte med knapper. Andre ville kanskje ha kastet genseren. Ha en god onsdag

    SvarSlett
  6. Genseren ble jo så god som ny! Og jeg har veldig sansen for gjenbruk; flott sjal av sengetøystoffet! Om det blir skjørt også, så må du vise det fram- høres veldig lekkert ut!

    SvarSlett
  7. Så smart! Nydelig stoff.... :)

    SvarSlett
  8. Åh du så flott .....kreative flinke du.
    Skjørt hadde vært flott til :)

    Fin kreativ kveld til deg

    Klem

    SvarSlett
  9. Hei :) Så fin blogg du har! Jeg fant den i går :0) Blir spennende å følge deg videre :0)

    SvarSlett
  10. Hei Barbro!
    Dette var tips jeg trengte akkurat nå! I helga skulle jeg ta på meg en cardigan, som det hadde blitt et ørlite hull i ved halsen. Jeg snurpa det igjen, og det ble ikke pent! Men nå skal jeg se om jeg har noen knapper å pynte opp med, så takk for tipset!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  11. Det enkleste er ofte det beste;) Fint og stilig;)

    SvarSlett
  12. Så herlig:)
    Genseren med knappene ble jo så søt ♥

    SvarSlett
  13. Så enkelt, og så genialt! Så genialt at bare du kunne ha funnet på det! :)

    SvarSlett