mandag 15. april 2013

Naturlig


Trender fins overalt, også når det gjelder hager. I år skal hagen være naturlig, med innslag av sterke farger. Jeg omfavner alle trender som inneholder ordet naturlig, spesielt når det kommer til hage. Med andre ord er det fritt fram for bregner og mose denne sommeren. I like it, I like it:-)


Jeg liker også innslag av stein og tre i hagen, både fordi det er fint, men også fordi det er praktisk. I en stor hage er det kjekt med ting som krever lite vedlikehold. 


Jeg har lagt min elsk på hvit hagesingel. Så enkelt og så fint. Det er vel ingen overraskelse at jeg har lest boken Late hager fra perm til perm:-)


Jeg liker at ungene kan boltre seg i hagen med både fotball og gjemsel - uten at jeg trenger å være redd for prydvekster.
Selv om jeg slett ikke er den med de grønneste fingrene, så har interesssen for hage økt gradvis med årene, og man plukker da opp noen tips her og der selv om man er langt unna fabgrev som anleggsgartner. Og fremdeles foretrekker jeg den enkle varianten med hageblomster i krukker.




I år har hagesesongen latt vente på seg, men i løpet av uken er det klart for litt hagearbeid her i heimen. Muligens blir det en tur til Plantasjen i dag. Jeg gleder meg som en liten unge til å ta fatt på uteområdet:-)



5 kommentarer:

  1. Det er jo så nydelig hos dere. Sukk.

    SvarSlett
  2. Mose i plenen er så godt å gå på. Her ligger snøen enda,men du som jeg gleder meg til å sette i gang der ute. Med masse blomster med sterke farger.:)

    SvarSlett
  3. Vi er jo hagenybegynnere og planlegger intenst hvordan vi skal gå fram når det blir levelig å være ute. her skal det innkjørsler og stier og gangarealer i tillegg til plattinger og plass til utebordet som ble kjøpt inn på messe i helga. Er veldig spent på om det dukker opp grønne fingre på meg i løpet av sommeren!

    SvarSlett
  4. Hagen din er så lekker med terassebord og hvit singel rundt kantene !!
    Ser så rent og innbydende ut :)
    Belegningssten som dere også har, er et smykke i seg selv :) Me like !!!

    Har en barn og hage, så er jeg enig med deg i at de må kunne boltre seg uten at du skal være redd for flotte dyre prydbusker :( Krukker er og blir helt genialt og plante i :)

    Kos deg på Plantasjen
    Klem Heidi

    SvarSlett
  5. Det med naturlig er stikkordet. For meg er det helt naturlig å dille så lite som mulig, vi har nok med å holde liv i plena, drepe Løvetann og slenge ut et par Margeritter. Sesongen er så kort likevel.. MEN jeg nyter synet av flotte hager og deres er virkelig koselig.

    SvarSlett