tirsdag 7. mai 2013

Hjemmelagde hagemøbler


Lørdag morgen fant nordlendingen ut at han hadde lyst til å snekre hagebenk, og hev seg avgårde for å kjøpe materialer. Noen timer seinere var benken ferdig:-)


I går kveld surfet han på nettet og fant et trendy designhagebord til flere tusen, som han likte godt, og lurte på om han skulle lage noe lignende som vi kunne ha ved siden av hagebenken. Det var ikke nei i min munn, så da jeg kom hjem fra jobb i dag sto bordet ferdig på terrassen.

Designhagebord: 3 500 kroner
Hjemmelaget hagebord: 280 kroner
Jeg synes det ble knallstilig!


Alt er laget uten tegninger og det synes jeg er ganske imponerende. Møblene er laget av impregnert materiale og i solide dimensjoner. De er ment å vare leeenge. Og de skal få seg et strøk med maling når treverket har tørket litt. I mellomtiden kan jeg jo fundere på hvilken farge det blir:-)


17 kommentarer:

  1. Jeg er imponert! Stort mer er det ikke å si om den saken! Han er både flink og handlekraftig denne nordlendingen din! :-)

    Benken var stilig, bordet enda stiligere! Kos deg med dem begge :-)

    SvarSlett
  2. Wauw hvor er han dygtig. Det er virkelig fint. Både bænk og bord.
    Kh. Kate

    SvarSlett
  3. Jeg signerer de over. Er mektig imponert. Så flotte møbler.
    Ellen :)

    SvarSlett
  4. For en handy mann du har,
    så fine møbler han har laget! :O)

    SvarSlett
  5. Utrolig imponerende! Kjempe flotte var de.

    Klem

    SvarSlett
  6. Very cheerful and happy corner to stay outside during the warm days we have ahead!

    SvarSlett
  7. Så imponert og så flink og snille mann:)det var så flott!
    Håper det blir mange flotte dager framover så det blir godt brukt:)
    Fine kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  8. WOW!!
    Så stilige de ble!
    Nå ble jeg misunnelig her jeg sitter!!!!
    Tror jeg må hinte til mannen i huset jeg og ;)

    KLEM Audhild

    SvarSlett
  9. Sender du mannen ut her til meg så han kan fortsette sin kreativitet ???
    Kjempefint ble det, både benk og bord :) Heldige deg !!
    Husk å skryte masse til din handyman :))) Fordi han fortjener det vel :)))

    Klem Heidi

    SvarSlett
  10. Så flotte møbler! Vi er heldige som har slike handy manny menn :-)

    SvarSlett
  11. Bøyer meg i støvet og misunner deg bittelitt en så handy og tiltaksfull mann. Blir alltid så imponert over folk som kan snakre jeg, er jo så utrolig fint man kan lage

    SvarSlett
  12. Så heldig du er! De ble skikkelig stilige. Akkurat en slik benk ønsker jeg meg også :)

    SvarSlett
  13. Wow, for en fink mann!!
    De ble jo knallfine:))
    Eeeelsker bordet ♥

    SvarSlett
  14. Kjempestilig. Nydelig benk,og den Nordlendingen er bare helt toppers.
    Klemz

    SvarSlett
  15. Så flott! Det er utrolig deilig å ha en slik handy-mann! Nå gleder jeg meg til spisskammerset "mitt" blir ferdig! Mannen min har tatt vare på tegninger til å lage en sånn Adirondack-stol, men det blir vel ikke i år, tror jeg! Men planlegge kan man jo alltids gjøre!

    SvarSlett
  16. Så stilig det ble! Kjempefint! Ha en flott kveld!

    SvarSlett