fredag 21. februar 2014

Hekledilla



Jeg liker små og raske prosjekter, og da er jo hekling av OL-lue et perfekt prosjekt. Den fine lyseblå fargen som egentlig skal være på luen var jo naturligvis utsolgt forlengst, men jeg fant da noe som lignet:-) Luen skal egentlig hekles med dobbelt garn i babyull, men jeg har heklet min i Falk fra Dalegarn, og da kan man hekle med enkel tråd. Jeg synes imidlertid luene som er heklet med dobbbelt garn blir finere, så kanskje jeg hekler en til:-) Oppskriften på OL-luen finner du på nettet. Det er bare til å google:-)


Og siden jeg kler hodeplagg så utrolig godt (kremt...), så blir det en skikkelig selfie på bloggen i dag. Jeg lover det blir lenge til neste gang..

Ha en riktig fin helg!

7 kommentarer:

  1. Stilig det. Jeg synes egentlig det er artig at vi av og til viser bildet av oss selv, man blir liksom litt kjent med hverandre da. Ha en fin kveld. ;-)

    SvarSlett
  2. Lua ble fin den i falk. Jeg har heklet noen luer, den første i annet garn som deg fordi de ikke hadde den "riktige" fargen. Heklet med enkelt garn og bare fastmasker, Syns den ble fin også men de andre har jeg heklet i dobbelt Lanett og halvstaver og syns de ble finere. Fine alle men bare litt forskjellige. Ha en flott fredagskveld.

    SvarSlett
  3. Fin lue. Dumt av garnprodusenten å gå tom, de kunne tjent gode penger nå.

    SvarSlett
  4. Hei skjønne deg.
    Så fin du var i lua. Den tror jeg jammen meg Yasmin vil hekle også. Nå holder hun på noen hansker hun skal bruke på fjellet i neste uke.

    OG FOR ET flott bursdagsbord under her. Jøss det så skikkelig gøy ut. Og kaka var knallfin. Nam.... fikk lyst på snop nå. hehe

    Ha en fin helg
    Klem Margareth

    SvarSlett
  5. Den var rigtig fin. Gode farver.
    Det er altid godt at se et ansigt bag bloggen.
    God lørdags aften til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlett
  6. Heisan Barbro
    Herlig lue og gøy å se deg som luemodell! Du kler da luer! Jeg blir sååå rar med luer, synes ingen kler meg i det hele tatt og går sjelden med luer.
    Ny uke; håper du får en fin en!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  7. Den var veldig fin! Kunne ønske jeg kunne hekle, men blir liksom aldri tid til å sette seg ned og prøve :-)

    Du var super søt med luen! Syntes også det er kjekt at man kan legge ut bilder av seg selv på bloggen, så fortsett gjerne med det :-)

    Ny flott uke til deg!!

    Klem fra fargehverdag Gina

    PS: har nevnt deg i ett av mine nyeste innlegg på blogge min, håper det er ok?? Ellers må du gi beskjed!!! :-)

    SvarSlett