søndag 12. februar 2017

Farger, oppussing, puter og sånn


Det er ikke bare bare når foreldre og barn skal bytte soverom. Det var ikke bare veslesnuppa sitt soverom som måtte pusses opp, også det nye foreldresoverommet måtte til pers. Til tross for at nordlendingen prøvde seg med at han syntes den opprinnelige lilla fargen var en fin farge. Nesten yndlingsfargen faktisk. Uansett så trengtes det å males på nytt, og da ble det et ørlite fargeskifte. 

Den blågrå fargen oppfører seg imidlertid veldig ulikt avhengig av lysforholdene, og er vel på sitt beste mellom kl 10 og 12:-) På kveldstid har den en tendens til å bli litt i overkant turkis, men jeg prøver liksom å venne meg til det. Når det kommer litt mer opp på veggene, så demper det nok fargen litt, håper jeg...




Litt puter og blomster hjelper godt på helhetsinntrykket det og. Den fine, broderte puten har jeg fått av svigermor. Puten helt bak kommer fra Kremmerhuset, mens puten i midten har jeg sydd av en gammel skjorte. Å lage puter av gamle skjorter kan gjøres superenkelt hvis du velger å beholde knappestolpen. Da er det bare til å klippe ut to firkanter som sys sammen, og så åpner man bare knappene for å få inn puten.

Nå har det seg forresten sånn at utenfor de to nyoppussete soverommene er det en stor loftgang, og den framsto som særdeles shabby etter at soverommene ble malt, så da fortsetter vi å svinge malekosten litt til da...

Fortsettelse følger...



7 kommentarer: