lørdag 4. februar 2017

Festkaker





Egentlig så synes jeg ikke det er spesielt gøy å lage kaker, men jeg liker veldig godt å pynte - og spise de. Og siden januar og knekkebrød- og knaskegulrotmåneden er over, og det nå er på tide å spise seg opp til fasten i slutten av februar, så er det liksom lov med kaker igjen.


Jeg synes friske bær og blomster er superfin kakepynt. Ta gjerne å surr folie eller marsipan rundt stilken før du stikker blomstene ned i kaken. Jeg har lagt litt perleformet kakepynt inne i rosene også.


Strø gjerne noen roseblader, blomster og bær rundt selve kaken og. 


Jeg pleier å dynke sukkerbrødet med rikelig med moste bær, og så har jeg gjerne et lag med vaniljekrem og et lag med jordbær- eller bringebærkrem.


Selv om bløtkake er aldri så godt, så er det sjokoladekake som nok er favoritten. Over her er en konfektkake med sjokoladeglasur, kokos og friske bær. 

Ha en fin kveld!


2 kommentarer: